Facebook, ukazuje, že aj legitímne správy majú potenciál zavádzať čitateľov na sociálne média

Kanadská spoločnosť pre vysielanie mala článok o malom kanadskom zásahu proti vodičom, ktorí prejdú školskými autobusmi, aby sa stali vírusovými na Facebooku – a hovorí o potenciáli sociálnych médií šíriť nesprávne pochopenia.
Dosiahnutý príbeh si všimol novinár Jeff Yates, ktorý zastrašuje internetovú dezinformáciu a tweetuje snímku z rozsiahleho dosahu článku v porovnaní s inými článkami od CBC.

fcb

Tweet od Jeffa Yatesa: „Pracoval som na príbehu a hľadal najobľúbenejší článok o CBC z minulého roka a okamžite som videl, že niečo, čo nebolo normálne – super miestny kus o najmenšej provincii Kanady s takmer 6 miliónmi interakcií na Facebooku“.

Tento článok bol uverejnený v novembri, ale pretože sa rozšíril na Facebooku, keď ho vyzdvihli miestne sústredené stránky a skupiny v Severnej Amerike a dokonca aj záujmová stránka pre vodičov školských autobusov vybehla z Ukrajiny a Vietnamu.
Yates poznamenal, že na základe niektorých komentárov na stránkach miestnych komunít si ľudia mylne mysleli, že príbeh – ktorý pôvodne nehovoril názov miesta v titulku – sa týkal vlastnej komunity.

Je to falošné spravodajstvo a extrémistický obsah na Facebooku, ktorý je popadnutý titulkami a priviedol ho k partnerovi s kontrolórmi faktov a dal ďalšie opatrenia na boj proti šíreniu takého obsahu na svojej platforme a zabezpečil väčšiu transparentnosť stránok. Príbeh CBC je však niečo iné. Ukazuje, ako príbehy o emocionálnych problémov môžu byť vírusové a môžu byť vytrhnuté z kontextu, aj keď sú priamo spravodajskými článkami z legitímnych spravodajských organizácii.

facebook

Iróniou je, že Facebook sa tiež snaží podporovať miestne správy na platforme, vidieť finančnú situáciu miestnych spravodajských organizácii v USA. Podporuje tiež skupiny, pretože je vidieť, že užívatelia túžia po konverzáciách v rámci záujmových komunít na platforme.
Yates vidí článok ako súčasť širšej dezinformačnej krajiny.
 „Toto je bohužiaľ niečo, čo vidíme na sociálnych médiách,“ povedal Yates. „Nie je to dezinformácia, ale ako náhle ju vezmete z kontextu, môže to byť zavádzajúce. Neboli žiadne negatívne dôsledky, ale mohli ste vidieť straré články z novín, obrázky, videá, ktoré boli vyvesené z kontextu, obrázky, videá, ktoré boli odstránené. Vo voľbách by to mohlo zmeniť myseľ ľudí“.